RØROSMEIERIET

ferdig_MG_9632 Design- og konseptutvikling for Norges fremste økologiske meieri

Rørosmeieriet er Norges fremste økologiske meieri og har et bredt produktsortiment der den visuelle identiteten over tid har utviklet seg i ulike retninger. Meieriet ønsket å komme frem til et tydelig og helhetlig visuelt konsept som skal tilpasses hele produktlinjen, fremme kvalitet, økologi og forankringen til Røros. Form til fjells har levert visuell identitet, konsept og eksempler på identiteten i bruk.

Visuell identitet, konsept og eksempel på profilen i bruk
Gjennom silketrykte glassflasker som ble herdet i ovn før fotografering i studio og detaljerte akvarellillustrasjoner fra meieriets historie og dagens meieriproduksjon, malt av Børge Bredenbekk fra byHands, gjenspeiles den samme kvaliteten og håndverket som ligger i tilvirkingen av Rørosmeieriet sine produkter. Dette i kombinasjon og kontrast med en tydelig og hierarkisk typografi som fremmer produktenes unike karakteristika, samt utstrakt bruk av hvite flater, er det utarbeidet en helthetlig identitet som kan implementeres på alt av ønsket materiell.

Logoen består av en sirkel som med hjelp av typografiens retning skaper og symboliserer en evig rørebevegelse. Denne bevegelsen er mye brukt i fremstillingen av produktene og assosieres med økologiens bærekraft, toppen av et melkespann eller bunnen av et melkeglass. Med Røros i toppen havner beliggenheten i fokus.

Grunnkonseptet har blitt videreutviklet av Grow som har designet emballasjene som nå er lansert i butikk.

 Rorosmeieriet_slides-8  ferdigIMG_6199 Rorosmeieriet_slides-12 Rorosmeieriet_slides-11-ny Rorosmeieriet_slides-4 2

 

  • Kunde: Rørosmeieriet
  • Dato: 2013-2015


Lignende prosjekt