KVIKNE HJEMMEBAKERI

ferdig_MG_2497

Visuell identitet og emballasjedesign for hjemmebakt flatbrød

Anne Gerd Skogstad på Kvikne baker godt, sprøtt og tynt flatbrød etter en gammel oppskrift fra bygda. Hun kom til Form til fjells med mål om å få laget en ny emballasje som skal bidra til å doble årsomsetningen og sikre to kvinnearbeidsplasser i bygda.

Form til fjells jobbet sammen med bakeriet om en merkevareplattform, som senere dannet grunnlaget for identitetsdesignet. Flatbrødet har godt lokalt fotfeste i Røros-regionen; med ny emballasje vil Anne Gerd nå ta Trondheimsmarkedet. Hovedmålgruppene er hoteller og restauranter, privatpersoner som kjøper flatbrødet i butikk og dermed også butikkenes innkjøpssjefer.

Det befestede merkevaren hjemmebakt flatbrød var det viktig å ta vare på, for å differensiere seg tydelig fra de store konkurrentene med industriell masseproduksjon. For å skille seg tydelig fra hjemmebakstkonkurrentene, ble en modig utforming og en kreativ, praktisk eskeløsning svaret.

Med konseptet «eksklusiv jordnærhet» som basis ble flatbrødets nye navn Kvikne Hjemmebakt Flatbrød, og bedriften ble Kvikne Hjemmebakeri. Emballasjen er utformet slik at den, ulikt de fleste konkurrentene, lett kan settes på bordet og er lekker nok til at du vil sette den på bordet. Den forener det tilbakeholdne og kraftige og forteller historien om et ærlig, sunt og jordnært produkt som framstilles gjennom hardt arbeid og hviler på en historie om nøysomhet og ressursutnyttelse.

ferdig_MG_2651 ferdig_MG_2601 ferdig_MG_2448 ferdig_MG_2397

 

  • Kunde: Kvikne Hjemmebakeri
  • Dato: 2010-


Lignende prosjekt